Hva skaper reiselyst til Bergen?

Bryggen, fjordene, alle arrangementene sier kanskje du. Bilder sier jeg. Helt klart. Skal vi få enda flere besøkende til Bergen og regionen må vi vise hva vi har å tilby.

Foto: Sverre Hjørnevik/Fjord Norway

Foto: Sverre Hjørnevik/Fjord Norway

Dette er ikke noe nytt. Men det som er nytt er at vi nå har så fantastiske kanaler å vise frem alle disse flotte bildene på. Facebook, Instagram, Twitter – you name it. Okei da, så er det ikke så nytt lenger. Men nytt er det kanskje at disse er blitt utrolig viktige kanaler for oss. På sosiale medier kan vi få det første møtet med kunden. Inspirere, friste, forføre… Få de til å velge Bergen.

For noen er første møte med Bergen et bilde enn venn har delt, for andre er det å google «Hva skjer i Bergen» og havne på visitBergen.com. På visitBergen.com finnes informasjon om alt en kan gjøre, ting en kan oppleve, hva en kan velge når en er i Bergen eller vurderer å reise til Bergen.

Vi jobber for tiden med nye nettsider. Her kommer bilder til å bli enda større og viktigere enn de allerede er i dag. For deg som hotell, museum, aktivitet eller restaurant betyr dette at har du fine bilder å vise fra ditt sted, får du et stort fortrinn foran andre.  For overnatting viser det seg helt tydelig at dess flere bilder, dess flere bookinger.

Det aller viktigste med bilder er at du får vist det som er unikt ved akkurat ditt sted. Gjester er søkende etter sann informasjon. Det er derfor Trip Advisor er så populær. Alt trenger ikke være blankpolert, men det må være ærlig. De små bedrifter er ofte flinke til dette, de skjønner at de har stor konkurranse og må finne sitt fortinn og vise sin personlighet. Dette er like viktig for store aktører, men kanskje enda vanskeligere å få formidlet?

Flott bilde som viser særegenhet på Det Hanseatiske Hotell

Flott bilde som viser særegenhet på Det Hanseatiske Hotell

Så, har vi gode nok bilder i vårt arkiv i dag? Svaret er nei, det har vi dessverre ikke. Derfor holder vi nå på med å gå igjennom 3286 bilder i vår database! Kun 1/3 av disse er store nok i format til våre nye nettsider. Resten må byttes ut. Derfor kommer det mail til deg i disse dager om at vi trenger nye bilder. Les den, tenk at «yes – her kan jeg virkelig vise meg frem!» og send oss mange og gode bilder fra ditt hotell, restaurant, museum eller det du har å by på.

Har du produktpresentasjon på visitBergen.com så kan du vise så mange bilder du bare vil og bildene dine vises også på fjordnorway.com, visitnorway.com og VisitNorway Mobil App.

Vil du sende meg bilder med en gang, så gjør gjerne det! De må være minimum 1750 x 1000 pixler liggende, jpg format. Skriv hva som er på bilde og om de skal krediteres. (eks: Dobbeltrom, krediteres Ola Normann). Har du rett og slett ikke store nok bilder? Bruk denne anledningen til å få tatt nye flotte bilder! Trenger du hjelp fra oss, så si i fra!

Vil du se et godt eksempel med mange gode bilder og god informasjon kan du se presentasjonen til Scandic Ørnen. Tenker du ikke bare at yes – der vil jeg bo? Det gjør jeg.

A room with a view – på Scandic Ørnen.

Hilsen en stolt webmaster som vil vise alt hva Bergen har å tilby med 3286 flotte bilder!

Gjertrud Coutinho
Bergen Reiselivslag
Webmaster visitBergen.com
Twitter: @GjertrudC

_MG_8792 (2)

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s