O jul med din glede og reiselyst!

Denne uken lanserer vi tidenes nasjonale markedsføring av Julebyen Bergen.

Julemåneden er en fantastisk reisemåned. Nordmenn valfarter til julemarkeder og juleshopping i København, Berlin, London og Praha. Vi vil selvfølgelig at de skal valfarte til Julebyen Bergen! Å skape reiselyst gjennom å bygge en attraktiv merkevare rundt Bergen som juleby er et konsept vi har stor tro på. Derfor lanserer vi i år, sammen med våre samarbeidspartnere, tidenes markedsføring av Julebyen Bergen.

Bergen Julemarked på FetplassenJULEBYEN: Bergen Reiselivslag har gått sammen med Bergen Sentrum, Bergen Julemarked og Bergens Tidende/Schibsted for å profilere Julebyen Bergen i landets største byer.
Foto: Bergen Reiselivslag / Robin Strand – visitBergen.com

832.000 lesere i landets største byer
Sammen med Bergen Sentrum AS, Bergen Julemarked AS og Bergens Tidende/Schibsted har vi utviklet et 48 siders magasin om Julebyen Bergen. Magasinet distribueres som innstikk til 832.000 lesere av Bergens Tidende, Aftenposten, Stavanger Aftenblad, Adresseavisen og Fædrelandsvennen. Redaksjonelt innhold fra magasinet publiseres i tillegg som innholdsmarkedsføringssaker på disse avisenes nettutgaver, samt på VG.no – landets mest leste nettavis. Denne omfattende innholdsmarkedsføringspakken distribueres og publiseres den 25. oktober. Målet er å markedsføre julebyen Bergen i landets største byer – og å trekke tilreisende til Bergen i førjulstiden.

Her kan du lese magasinet som e-katalog.

julemag-1 (002)DISTRIBUERES I STORBYAVISENE: Annonsebilaget som profilerer Julebyen Bergen distribueres i Schibsteds storbyaviser både fysisk og digitalt. Innhold fra magasinet publiseres også på VG.no

Godt salg i romjulen
Vi som jobber med å promotere byen vår fokuserer ikke bare på førjulstiden. Også romjulen er viktig for oss, fordi det er ferietid mange steder på kloden. Det merker vi godt i Turistinformasjonen. På få år har både besøkstall og omsetningstall økt betraktelig mellom jul og nyttår. Fra 2014 til 2017 har Turistinformasjonen hatt en omsetningsvekst i romjulen på vanvittige 237 prosent. I fjor var omsetningen i romjulen på nærmere 600.000 kroner. Det tilsvarer hele 40 prosent av vårt totale salg i desember.

Vår romjulsdrøm
Vi som er i direkte kontakt med turistene vet at mange kommer til Bergen og Vestlandet på denne tiden for å oppleve norsk vinter, kjenne på snø, se fjordlandskapet i vinterdrakt og oppleve byen i det som for dem er en eksotisk årstid. Det er et godt utgangspunkt for å videreutvikle Bergen som vinterdestinasjon. Vi i Bergen Reiselivslag skal gjøre vårt ytterste for at byen skal være et attraktivt reisemål hver dag – hele året. Det klarer vi ikke alene. I dag er det krevende å være vertskap for de turistene som besøker oss i romjulen: Det er flere vinterturister enn vanlig, men færre tilbud å selge og anbefale. Mens vi holder åpent, holder mange andre stengt.

Vår romjulsdrøm er derfor at flere holder åpent i romjulen, slik at vi har tilstrekkelig å tilby de mange tilreisende som har valgt å komme til vår vakre by i mellom jul og nyttår.
Anders juleblogg (7 of 12)

Anders Nyland
Reiselivsdirektør
E-post: anders@visitBergen.com
Telefon: +47 922 15 019

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s